26 Temmuz 2012 Perşembe

Türkçe Oyun Geliştirme Toplulukları

Türkiye'de oyun geliştirme topluluklarının sayısı gerçekten çok az.Mevcut siteler ise ya hiç aktif değil ya da yaş ortalaması çok düşük.



Bu alan üzerinde yoğunlaşmaya başladığımda karşıma çıkan ilk örnek TOGOG'du.(Türkiye Oyun Geliştirici Öğrenciler Grubu)
Bu grubu beğendiğim için biraz üzerinde durucam.

Türkiye'de oyun sektörüne biraz daha canlılık katacağına inanıyorum.Uzun süredir bu iş üzerinde çalışıyorlar.Osmanlı Medeniyeti(Civilization Of Ottoman) projesiyle uzun süre önce adını herkese duyurmuş.3 kişilik ekibini TV programlarının desteği ve TOGOG eğitimleriyle 33 kişiye çıkarmayı başarmış.Hala aynı proje üzerinde çalışıyorlar.Kullandıkları oyun motoru ise Unity3D...

Beni heyecanlandıran asıl nokta ise proje bittiğinde 10-15 TL gibi çok düşük bir miktara satışa sunulacak ve kaynak kodunun dökümanlarıyla, togog eğitimleriyle paylaşılacak olması.Bununla beraber eminim ki iyi bir platform da oluşacaktır.Malesef TOGOG duyulduğunda ben oyun oynamakla meşgul olduğum için T'sini bile duymamıştım.:(Keşke şimdiki programlama tecrübem olsaydı...Neyse, geleceğe bakalım.
Hala dersler devam ediyor mu bilmiyorum ama her pazar fikir atölyesi etkinliği var.
Diğer Topluluklar
Siz de bildiğiniz siteleri yorum olarak yazarsanız ekleyebilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder